1 (2)

Як вибрати ортодонта

Зміст:

 

Важливо знати, на що звертати увагу при виборі ортодонта. Від цього залежить результат виправлення прикусу і усунення інших естетичних, функціональних порушень. Розповімо, які критерії при першій консультації та подальше лікування вкажуть на хорошого фахівця.

Перший критерій – озвучування термінів лікування

Досвідчений лікар-ортодонт при першій консультації навряд чи скаже, що лікування буде швидким, наприклад, 1 рік або менше. Хороший спеціаліст повідомить, що виправлення прикусу займе 1,5-2 роки.

Другий критерій – обговорення плану лікування

Важливо знати, що при першому прийомі фахівець не зможе скласти точний план лікування. Це ознака не непрофесіоналізму, а великого досвіду. Він може назвати приблизні етапи з урахуванням досвіду схожих випадків у своїй практиці. Визначити необхідність проведення деяких етапів, наприклад, видалення зубів, лікар здатний після проведення діагностики традиційними і сучасними методами.

Третій критерій – комплексний підхід

Хороший фахівець завжди пропонує комплексне рішення, навіть якщо пацієнта не влаштовує розташування одного зуба. Висококваліфікований і досвідчений ортодонт прагне не тільки усунути естетичні дефекти, а й зробити здорову усмішку для пацієнта. З цієї причини ортодонти нашої клініки взаємодіють зі стоматологами-терапевтами, ортопедами та іншими вузькими спеціалістами.

Комплексний підхід – це запорука здоров’я зубів і красивої посмішки. Адже важливо не тільки прибрати естетичні дефекти, а й відновити функціональність зубного ряду при наявних порушеннях або відхилення.

Четвертий критерій – володіння сучасними технологіями

Досвідчений лікар-ортодонт повинен володіти великою базою знань. Кваліфіковані фахівці зазвичай не обмежуються вітчизняною освітою, вони слухають лекції зарубіжних колег, беруть участь в міжнародних семінарах і курсах, обмінюються досвідом з лікарями з інших країн.

Хороший лікар обов’язково повинен володіти сучасними технологіями. Він повинен вміти проводить діагностику по 3D-знімках, створювати комп’ютерну модель посмішки та інше. Застосування комп’ютерних технологій та інноваційного обладнання для діагностики та лікування вказує на прогресивного фахівця. Не менш важливо, щоб лікар в індивідуальному порядку підбирав лікування, оскільки не існує універсального рішення. Кожен пацієнт має свої унікальні особливості, здатні впливати на процес лікування і результат.

Визначити хорошого фахівця можна і по веденню діалогу. Якщо лікар уникає запитань пацієнта, варто насторожитися. Однак бувають ситуації, що ортодонт відповідає на питання, але при цьому все одно не може вважатися відмінним фахівцем. Вказувати на це може перескакування лікаря з теми на тему, а ось якщо він говорить послідовно, значить добре розуміє, що має бути зроблено і в якій послідовності. У процесі бесіди пацієнт повинен зрозуміти, як буде проходити лікування.

Як перевірити наявність досвіду у лікаря-ортодонта?

Щоб зрозуміти, наскільки лікар досвідчений, досить провести простий тест. Потрібно попросити його показати схожий завершений випадок, при цьому акцент варто зробити на типі брекет-системи, яку ви обрали. Якщо фахівець цього зробити не може, але при цьому стверджує, що у нього величезний досвід, велика ймовірність, що перед вами новачок. У його портфоліо поки немає таких робіт. Звичайно, він зазвичай демонструє результат своєї роботи на інших пацієнтах, але в більшості випадків це заздалегідь підготовлені зразки. Відмова або коливання лікаря – це привід добре задуматися про подальшу взаємодію.

Чи можна визначити професіонала за віком?

Якщо у вас досвід асоціюється з віком, це не зовсім правильний підхід до вибору ортодонта. Деякі люди помилково вважають, що лікар після 40 років має величезний досвід і напрацьовану базу, тому зможе провести ефективне лікування. На практиці це далеко від реальності.

Найбільш досвідченими ортодонтами вважаються фахівці віком від 25 до 40 років. Справа в тому, що раніше був значний дефіцит інформації. Старше покоління мало знайоме з сучасними технологіями і розробками в області ортодонтії. Вони рідко беруть участь в семінарах або проходять додаткове навчання. А ось молоді лікарі постійно беруть участь в конференціях, проходять курси і знають про появу всіх інновацій на ринку. Крім цього, вони активно їх застосовують в своїй практиці, часто відходять від традиційних методів лікування.

Зверніть увагу, що лікарі «Стоматології на Русанівці» регулярно підвищують рівень кваліфікації, беруть участь в міжнародних заходах і обмінюються досвідом з колегами з провідних клінік інших країн.

Скільки варіантів лікування повинен запропонувати ортодонт?

На першій консультації фахівець пропонує не більше двох варіантів виправлення прикусу. Щоб розробити і запропонувати інші варіанти лікування, пацієнту потрібно пройти діагностику. Без результатів досліджень це просто неможливо зробити. Важливо, щоб лікар не вдавався в подробиці при першій консультації та детально не описував результат лікування. Професіонал ніколи такого не зробить, оскільки назвати всі етапи лікування і кінцевий результат без проведеної діагностики неможливо. До того ж кожен клінічний випадок має свої особливості.

Після проведення повноцінної діагностики лікар розробить до трьох планів лікування. Він обов’язково враховує побажання пацієнта, початковий стан зубних рядів та інші індивідуальні нюанси. Пацієнту він повинен детально розповісти про кожен варіант, особливості та переваги. Лікар тільки консультує з усіх питань, а остаточне рішення залишається за пацієнтом. Важливо, щоб ви отримали повну інформацію і відповіді на всі питання, що допоможе зробити усвідомлений і зважений вибір.

Чи може бути у ортодонта категорична думка?

Однозначна думка може бути ознакою високого професіоналізму лікаря. Він упевнений в своїх діях і несе відповідальність за результат. Ортодонт добре розуміє всі етапи, послідовність діагностики і подальшого лікування. При взаємодії з таким фахівцем можна повністю розслабитися, але попередньо варто докладно обговорити всі деталі співпраці. Це попередить виникнення непорозуміння і різних казусів в процесі лікування.

Як можна відрізнити професіонала в процесі розмови?

При веденні діалогу легко впізнати професіонала. Якщо лікар не тільки відповідає на питання, але й зрозуміло все пояснює простими словами, він викликає довіру. Абсолютно протилежна ситуація виникає, коли ортодонт розмовляє одними незрозумілими медичними термінами і тільки заплутує пацієнта ще більше.

Професіонал повинен вміти перевести всі складні терміни на зрозумілу для пацієнта мову і донести до нього потрібну інформацію. Якщо ортодонт розмовляє незрозумілими словами, щоб справити враження профі, краще пошукати іншого фахівця. Це швидше ознака малого досвіду і самопіару, ніж високого професіоналізму.

Як пацієнту бути впевненим в отриманні бажаного результат?

До ортодонта зазвичай звертаються з естетичними проблемами. Незважаючи на те, що неправильний прикус здатний викликати серйозні захворювання, до лікаря йдуть з бажанням мати красиві й рівні зуби.

А якщо в процесі лікування лікар зробить все правильно з медичної точки зору, але при цьому естетика посмішки не буде задовольняти пацієнта? Важливо, щоб ортодонт міг знайти компроміс з пацієнтом. Вам слід максимально докладно пояснити фахівцеві, якою ви бачите свою посмішку. Тісна взаємодія допомагає попередити розчарування. Проблема рідко виникає при застосуванні комп’ютерних технологій, які дозволяють візуалізувати майбутню посмішку. В інших випадках слід максимально взаємодіяти з лікарем.

Як правильно розповісти ортодонту про бажану усмішці?

Професіонал розуміє і відчуває пацієнта. Оскільки звичайна людина не розбирається в особливостях медицини, вона максимально лаконічно описує проблему, наприклад, говорить, що у неї криві зуби. Досвідчений ортодонт буде задавати запитання, щоб скласти всю картинку стану зубного ряду і побажань пацієнта. Хороший лікар ще при першій консультації врахує всі аспекти.

При виборі лікування ортодонт відштовхується від побажань пацієнта і вихідних даних. Наприклад, вас турбує тільки «двійка», яка неправильно зростає. Спеціаліст одразу помітить, що є зміщення й інших зубів, тому обов’язково уточнить, що вас турбує. Якщо проблема некритична і не доставляє вам незручностей, лікування буде направлене на її усунення. При цьому лікар не буде нав’язувати додаткові і дорогі послуги. При правильному підході пацієнт отримує ефективне рішення проблеми з естетичної та медичної точки зору.

Чи повинен ортодонт прагнути до ідеального результату?

Лікар-ортодонт повинен бути перфекціоністом і прагнути зробити пацієнтові ідеальну і гарну посмішку, але при цьому важлива золота середина. Спеціаліст повинен чути пацієнта і враховувати його побажання. Якщо ви хочете виправити нерівності зубів за прийнятну ціну і короткі терміни, ортодонт повинен підібрати оптимальне рішення, недорогу брекет-систему. Він не повинен нав’язувати дороге лікування протягом тривалого терміну з кардинальними змінами.

При цьому хороший лікар прагне домогтися результату, який перевершує очікування пацієнта. Але завжди залишається головний орієнтир – це побажання клієнта. Тривале лікування з проведенням хірургічного втручання і кардинальною зміною обличчя повинно проводитися тільки при усвідомленому рішенні пацієнта.

Наші фахівці завжди спираються на побажання пацієнта. Для кожної людини ми підбираємо краще комплексне рішення, а застосування сучасних технологій дозволяє легко досягти бажаного результату незалежно від початкового стану прикусу і зубів.